ACTIVITEITEN  PAAS-  EN  KERSTVIERING

Zondag 17 december 2023  Kerstviering

In aanloop naar Kerstmis is het al jaren een fijne gewoonte om met onze KBO een kerstviering te houden. Dit keer vond deze op zondag 17 december in De Harmoniezaal plaats. Het officiële gedeelte bevatte het welkomstwoord van de voorzitter. Met aansluitend, om iedereen in de juiste kerstsfeer te brengen, een eigentijds kerstverhaal met bijbehorende kerstliederen, verzorgt door Annelies.

Hierna volgde de brunch. De opening was een heerlijke kop kippen-groentesoep. Om te vervolgen met een een keuze van verschillende broodjes en broodsoorten, kruidenboter, vlees, kaas en zoetwaren, koude salades, 2 soorten warm vlees, roerei met spek. Hierbij: 2 kopjes koffie/thee per persoon. De brunch, verzorgd door Brasserie Rach, was uitstekend en smaakte geweldig!

Na de brunch werd deze prachtige kerstviering afgesloten met een fantastisch optreden van de Tegelse Hofzangers onder leiding van Thijs Dings. Dit optreden droeg op een geweldige manier er toe bij dat de kerstviering prachtig is verlopen. De bijna 90 aanwezige leden vonden het in één woord: fantastisch. Ze hebben enorm genoten. We kijken met een heel fijn gevoel terug op deze dag.

Maandag 10 april 2023 (2e Paasdag ) Paasviering

Om iedereen in de Paassfeer te brengen bracht Annelies een eigentijds paasverhaal. Ze wisselde het af met sfeerliederen die er perfect bij aansloten.  Na dit entree werd de ochtend vervolgt met een gezamenlijke paasbrunch. Dat werd: een heerlijk soepje vooraf. Geserveerd met stokbrood en kruidenboter. Aansluitend: een heerlijk buffet waarbij je je kon bedienen van stukjes kipfilet in romige kruidenkaassaus, rundvleessalade met gevulde eieren, orzosalade met tomaatjes, olijven en rode ui, roerei met spekjes, warme rijstschotel etc. Het kon niet op!

Na dit lekkere eten verzorgde vocalgroup Ringfield een geweldig optreden met o.a. vrolijke Nederlandstalige oude en nieuwe liedjes. De melodieën werkten zeer aanstekelijk en waren makkelijk mee te zingen. Om de stem wat rust te geven, konden we genieten van een aantal muzikale intermezzo’s. Rond de klok van 16.30 werd de paasviering afgesloten door de voorzitter. Tegelijk keek hij vooruit naar de komende activiteiten binnen onze KBO Afdeling, zoals de moederdagviering, en het uitstapje naar Maastricht. Met daar o.a. een kleine dienst in de Sint-Servaasbasiliek door onze eigen pastoor Anu Anthony en onze voormalig pastoor Dautzenberg.

Zondag 18 december 2022   Kerstviering

Om iedereen in de juiste kerstsfeer te brengen had Annelies een eigentijds kerstverhaal geschreven. Dit werd afgewisseld met bijbehorende sfeerliederen die hier perfect bij aansloten. Hierna konden de leden deelnemen aan de koffietafel. Na de koffietafel werd de middag  afgesloten met een muzikaal optreden van het Tegelse gospelkoor Spirit of Love.

Maandag 18 april 2022   Paasviering  ( 2e Paasdag).

Hiervoor waren er 60 aanmeldingen. De paasviering werd  geopend door de voorzitter. Nadat er wat problemen met de geluidsinstallatie waren opgelost zorgde Annelies voor een mooi paasverhaal. Hierna werden samen met pastoor de overleden leden van de laatste 2 jaar herdacht door voor iedere overledene een kaarsje aan te steken, waarna ook door pastoor nog een gedicht werd voorgelezen.

En toen was er de goed verzorgde paasbrunch. Deze was zeer uitgebreid en er werd ook echt van genoten. Na de brunch kon men gaan genieten van de zanggroep de Oldtimers met een zeer gevarieerd repertoire, vele teksten waren bewerkt door een van de leden van de zanggroep. Enkele actuele onderwerpen werden bezongen o.a. een lied over de smartphone en een ander over de E-bike, Het was echt een gezellige middag. Na het dankwoord van de voorzitter waarna hij de aanwezigen nog wees op de volgende activiteiten o.a  moederdag-kienen, reis naar Kevelaer en muziekmiddag werd deze sfeervolle en gezellige middag besloten.

Zondag 22 december 2019   Kerstviering

Deze kerstviering werd geopend door de voorzitter, waarna Annelies met een mooi kerstverhaal en daar tussendoor wat populaire kerstliederen verder ging.

Hierna was er tijd om te gaan genieten van de door Partycentrum Zaelke gepresenteerde koffietafel, te beginnen met een heerlijke kop soep en een lekker warm pasteitje.Daarna volgde de traditionele koffietafel met verschillende soorten broodjes en beleg. Bij het begin van de koffietafel werden de aanwezigen verrast met de komst van mijnheer pastoor, die ook deelnam aan de koffietafel en een woordje sprak tot de aanwezigen. Het programma van deze middag werd voortgezet met een concert van Gospelkoor  “Spirit of Love”, uit Tegelen, dat zeer goed in de smaak viel. Het was een sfeervolle en gezellige K.B.O.-dag met 77 aanwezigen.

T.J.

Maandag 22 april 2019   Paasviering  ( 2e Paasdag).

Deze paasviering werd na het openingswoord van de voorzitter begonnen met een Paasverhaal door Annelies, hierbij werden ook de K.B.O.-leden die in het afgelopen jaar zijn overleden herdacht bij het noemen van de namen werd er een lichtje ontstoken, de sfeervolle teksten werden afgewisseld met mooie muziek.

Hierna kon begonnen worden aan de prima verzorgde paasbrunch, ook werd er nog een kleine tombola gehouden met genummerde paaseieren als lot.

Het derde en laatste gedeelte van de paasviering werd opgeluisterd met Limburgse liedjes vertolkt door “Theo en Vrunj” onder het motto ”Oppe Koffie Komme”. Op deze sfeervolle en zeer gezellige middag waren 53 leden aanwezig.

T.J.